Většina z nás používá při studiu zastaralé metody. Díky novým poznatkům psychologie a dalších věd přišel čas se jich zbavit.
Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými). Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích.
Přečtěte si Nauč se to!, patříte-li mezi:
- studenty vysokých i středních škol a chcete být při učení produktivnější,
- učitele a rodiče, kterým záleží na trvalém osvojení probírané látky žáky a dětmi,
- všechny, kdo se celoživotně vzdělávají,
- lektory a manažery hledající cesty, jak kvalitně školit své klienty a kolegy.
Jméno značky: | Jan Melvil publishing |
---|---|
Kategorie: | Osobní rozvoj |
Autor: | Henry L. Roedinger III, Mark A. McDaniel, Peter C. Brown |
Rok vydání: | 2017 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.