Třetí vydání oblíbené učebnice je rozšířeno o nové ekonomické jevy vyvolané technologickými a institucionálními změnami. Jsou zde také nastíněny názorové směry, které doplňují tradiční mikroekonomickou analýzu alternativními pohledy a přístupy. Jde například o behaviorální a feministickou ekonomii. Opomenuta není ani ekonomie času a quasi-ekonomie v podobě "ekonomie všeho" (freakonomics). Autoři se netradičně věnují také ekonomii rodiny, která je v učebnicích dosud opomíjena, a to v kontrastu s velkou pozorností věnovanou ekonomii firmy. Publikace vysvětluje chování mikrojednotek, z nichž se skládá národní i světové hospodářství, jako jsou spotřebitelé, firmy, vlastníci kapitálu a půdy, zaměstnanci a odbory, investoři i politici. Vysvětluje také mechanismus trhů spotřebních statků, práce, kapitálu a přírodních zdrojů, a také trhu politického. Ukázány jsou jak přednosti tržní regulace, tak i některá její omezení. V této souvislosti je poukázáno na úlohu vlády v mikroekonomické sféře a také na možnosti jejího selhání. Zastoupena jsou i další témata, například vznik a vývoj peněz (až po kryptoměny), rozhodování v podmínkách omezených zdrojů, nejistoty a rizika, teorie her, regulace přirozených monopolů, rozdělování důchodu, problém nerovnosti apod. Učebnice je určena především studentům bakalářských studií v ekonomických oborech a studujícím MBA. Ocení ji však všichni zájemci o poznání ekonomického pozadí každodenního dění v ekonomice a společnosti. Poznatky z mikroekonomie jsou užitečné pro utváření ekonomické strategie vlastního života a také pro nezávislou interpretaci zpráv a stanovisek prezentovaných v masmédiích.
Jméno značky: | Grada |
---|---|
Kategorie: | Ekonomie, marketing |
Autor: | Václav Jurečka a kol. |
Rok vydání: | 2018 |
Vazba: | brožovaná |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.