Nové aktualizované vydání úspěšné učebnice již tradičně využívá standardní grafické modely, ale nepoužívá matematickou formu výkladu. Obecný výklad je doplněn řadou příkladů, aplikacemi a případovými studiemi, které ukazují, jak jsou závěry ekonomické teorie potvrzovány reálným vývojem. Ekonomie tak přestává být abstraktní vědou a popisuje skutečný svět, v němž žijeme a který chceme pochopit. Většina případových studií je z českého prostředí, což činí z knihy českou učebnici v pravém slova smyslu. Ve srovnání s jinými učebnicemi obsahuje tato kniha extenzivnější a hlubší výklad mezinárodního obchodu, který je začleněn do obecného rámce teorie směny. Věnuje rovněž více prostoru tématům, která mají bezprostřední vztah k podnikání a k hospodářské politice. Výklad neustrnul jen na ekonomických modelech, ale nabízí odpovědi na aktuální otázky. Text je rozdělen do šesti základních částí: Metoda a předmět ekonomie, Ekonomické rozhodování spotřebitele, Ekonomické rozhodování výrobce, Směna, tržní rovnováha a tržní struktury, Trhy práce a kapitálu a Efektivnost, vlastnická práva a veřejná volba. Učebnice je určena především studentům vysokých škol ekonomického zaměření, řadu zajímavých informací zde však naleznou také manažeři podniků, a to na všech úrovních řízení.
Kategorie: | Ekonomie, marketing |
---|---|
Autor: | Robert Holman |
Rok vydání: | 2018 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.